Klachten?
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via klantenservice@goudsbloemonline.nl. Je krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie. Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Retourneren & 14 dagen bedenktermijn - Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het Modelformulier_voor_herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Wij vragen je wel om een kopie van de factuur/orderbevestiging bij het retour te doen.
Je kunt ook gebruik maken van Het Europeesmodelformulier (Word)
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen van de geretourneerde goederen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen van ons terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Je dient de goederen onverwijld, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw eigen rekening. Je kunt de producten ook in de winkel terugbrengen, waardoor je geen verzendkosten betaalt en het product eventueel direct kunt ruilen (mits voorradig).
Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn hygiëneproducten (condooms, glijmiddel, etc.), waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling na levering is verbroken.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Graag de kopie factuur bijvoegen met retourzending.
Terugbetalingstermijn
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze aan ons te hebben opgestuurd.
Ons retour adres is:
GoudsbloemOnline
Kaaistraat 10
3201BL Spijkenisse
Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ook kun je jouw klacht voorleggen bij de geschillencommissie. www.sgc.nl